Športové zariadenia

Obr.01.-03. Objekt plavárne z roku 1926.

Obr.04.-09. Objekt plavárne aj s prístaviskom člnov.

Obr.10.-15.  Člnkovanie po hladine Štrbského plesa bolo obľúbeným spestrením pobytu pre návštevníkov osady už od začiatku 80. rokov 19. storočia. Pristávacie mólo pre člny bolo na južnom brehu jazera. Po zrušení plavárne prístavisko člnov premiestnili k juhovýchodnému brehu. Túto turistickú atrakciu po viac než 100 rokoch zrušili v roku 1984.

Obr.16.-20. V zimnej sezóne 1927/28 dali do užívania tzv. Jarolímkov mostík na Štrbskom Plese, na juhovýchodnom úbočí Predného Soliska. Projekty mostíka s kritickým bodom 50 m vyhotovil všestranný športovec a náčelník Svazu lyžařů RČS, architekt Karel Jarolímek (1888-1970). Nórsky legendárny pretekár Sigmund Ruud (1907-1994) na ňom však už na prvých pretekoch skočil 62 metrov. Mostík prestavali a vylepšili v roku 1934 v súvislosti s prípravou na lyžiarske majstrovstvá FIS 1935. Víchrica v roku 1941 strhla nájazd drevenej konštrukcie veže, no zakrátko ho opravili. Mostík slúžil svojmu účelu do roku 1952 a asanovali ho v roku 1965 v súvislosti s výstavbou dvoch nových skokanských mostíkov.

Obr.21.-27. V roku 1945 postavil Klub slovenských turistov a lyžiarov spolu s riaditeľstvom kúpeľov Štrbské Pleso prvý elektromotorom poháňaný lyžiarsky vlek na Slovensku. Jeho trasa viedla od severného brehu Štrbského plesa na úpätie Predného Soliska do výšky približne 1840 m. Zároveň vedľa vleku postavil 3000 m dlhú lyžiarsku zjazdovku. Vlek slúžil svojmu účelu do roku 1970. Neskôr ho spolu so strojovňou rozobrali a na inom mieste nahradili novou sedačkovou lanovkou.

 

Vytlačiť